Paasproject: zondag 7 maart 2021 Paasproject: zondag 7 maart 2021

Ik ben de Goede Herder
(Johannes 10:11-21)

Het regent, donkere wolken pakken zich samen aan de lucht. Op de afbeelding is de lucht grijs.
Het landschap is weids, leeg en uitgestrekt. Nergens een plaats om te schuilen.
In ons leven kunnen we net zo verlaten voelen, eenzaam in de stormen van ons leven.

Jezus vergelijkt zichzelf met een goede herder. Het kenmerk van een goede herder is dat hij een band heeft met zijn schapen. Hij heeft alles voor hen over en zal hen niet in de steek laten.
De goede herder biedt bescherming. Hij heeft zijn schapen lief. Ze kunnen Hem vertrouwen en volgen. Bij Hem is hun bestaan in veilige handen.

In de cirkel van de locatie-aanwijzer is een warme winterjas te zien. Een warme winterjas biedt bescherming tijdens de reis.
Zoals een goede herder zijn schapen beschermt en een veilige plaats biedt, zo zorgt een warme waterdichte jas voor bescherming tegen regen en kou.