Jeugdkerk Jeugdkerk

Sinds 2015 jaar houden we met jongeren uit Grijpskerke, Aagtekerke/Domburg en Oostkapelle samen jeugdkerk. Dit is voor de jongeren leuk, omdat je met een grotere groep leeftijdsgenoten bent.

Eén keer per maand komen we onder kerktijd bij elkaar en wordt er aan de hand van een thema over het geloof nagedacht en gesproken. Het zijn afwisselende uurtjes met o.a. spelvormen.

Er zijn twee groepen:

Groep 1: voor groep 8 en klas 1 en 2 middelbare school
                leiding is: Diane de Voogd en Annemarie Dekker via Grijpskerke

Groep 2: voor klas 3 t/m 6 middelbare school
                leiding is: Marja Geschiere en Anja den Hollander (2e deel van het jaar)

Ben je nog niet eerder geweest, maar ben je wel nieuwsgierig? Kom gerust eens kijken of heb je vragen, bel/mail dan Marja Geschiere 06 8352 5188 of knoopje@zeelandnet.nl

Allemaal van harte welkom en we hopen op weer een enthousiaste opkomst!!

Data en locaties jeugdkerk:

(Meestal) elke 2e zondag van de maand om 10.00 uur.

13 oktober 2024 Aagtekerke
10 november 2024 Oostkapelle
8 december 2024 Grijpskerke
12 januari 2025 Aagtekerke
10 februari 2025 Grijpskerke
10 maart 2025 Oostkapelle
13 april 2025 Aagtekerke

Kindernevendienst

Met uitzondering van de eerste en derde zondag van de maand is er tijdens de kerkdienst voor de kinderen in de basisschoolleeftijd kindernevendienst.
In de voorbereidingsperioden naar Kerst en Pasen volgen de kinderen vaak een project en is er elke week kindernevendienst.

Tijdens het winterseizoen (oktober - april) is er op de 2e zondag van de maand een gezinszondag in samenwerking met onze buurgemeenten Aagtekerke/Domburg en Oostkapelle.
Als deze diensten en het Jeugdkerk programma plaats vinden in Aagtekerke/Domburg of Oostkapelle is er die zondag in Grijpskerke geen kindernevendienst. U leest bij de kerkdiensten waar de gezinszondag gehouden wordt.

We werken met de methode 'Bijbel Basics' van het NBG. We vertellen eerst een verhaal en gaan dit verhaal daarna in een verwerking uitwerken. Soms is dit iets creatiefs, een andere keer doen we dit in een spelvorm.

CRÈCHE

Alleen tijdens bijzondere kerkdiensten (o.a. tijdens feestdagen) is er oppas aanwezig voor de kleintjes van 0 tot 4 jaar.

In de overige diensten kunnen deze kleine kinderen ook mee met de kindernevendienst.