Paasproject: zondag 28 maart 2021 Paasproject: zondag 28 maart 2021

Ik ben de opstanding en het leven
(Johannes 11)

Op de afbeelding is een brug te zien, een stevige brug over water. De brug is verbonden met het berglandschap. We kunnen nu nog niet zien waar de brug ons naar toe leidt.

In de lucht zijn veel donkere wolken te zien, de lucht dreigt. Is er slecht weer op komst? Enkele zonnestralen schijnen achter de wolken. Ze schijnen op het water en de brug, ze beloven verandering.

Als Lazarus sterft zegt Jezus tegen Maria en Marta: ‘Ik ben de opstanding en het leven’. Jezus bedoelt: Ik ben sterker dan de dood. Hij wijst vooruit naar Pasen, als de dood geen macht meer heeft.

Jezus bouwt voor ons een brug naar de Hemelse stad bij de Vader. De donkere wolken die te zien zijn blijven niet voor altijd. Het slot van het aardse leven hoeft niet de dood te zijn, maar is het leven voor altijd. Het lijden is voor Jezus heel dichtbij, maar hier geeft Hij een voorproefje van het Paasfeest.
Het licht beschijnt de brug, de weg naar de Hemelse stad.

In de cirkel van de locatie-aanwijzer is een verrekijker te zien. Jezus geeft een blik in de toekomst. Ondanks dat het verdriet het einde lijkt te zijn, mogen we door Jezus’ verrekijker kijken en kunnen we brug en de Hemelse stad zien.