Paasproject: zondag 28 februari 2021 Paasproject: zondag 28 februari 2021

Ik ben het licht voor de wereld
(Johannes 8:12-20)

Donkere lucht en bomen zien we op deze afbeelding. In het bos tussen de bomen is het in de nacht enorm donker. Zeker wanneer het bewolkt is en de maan zich niet laat zien. Zonder licht kunnen we geen stap zetten.

In de tempel brandde altijd licht als symbool van Gods aanwezigheid. Dag en nacht waakt Hij over zijn wereld en ons allen. We mogen zeker zijn van zijn trouw.

Jezus noemt zichzelf het symbool van Gods onmisbare trouw: Ik ben het licht voor de wereld.’ Christus is Gods licht, dat de wereld nodig heeft.
De moeite en zonde in ons leven kunnen alles duister maken. Kijk dan naar Hem, want hoop begint wanneer je in het donker staat en naar zijn licht kijkt. Wij kunnen door Christus aan de duisternis ontkomen. Hij is het licht dat ons uitzicht geeft.

In de cirkel van de locatie-aanwijzer is een lantaarn te zien.