Paasproject: zondag 21 maart 2021 Paasproject: zondag 21 maart 2021

Ik ben de ware wijnstok
(Johannes 15:1-8)

Op de afbeelding is een berglandschap in de zomer te zien.
Wandelend door de bergen kunnen we ons klein voelen en merken we hoe hard we God nodig hebben.

Het bewandelen van een berg vraagt uithoudingsvermogen en een goede uitrusting.

In het Oude Testament wordt Israël met een wijnstok vergeleken. God heeft een verbond gesloten met Israël. Hij heeft het zijn bescherming en zegen beloofd. Hij vraagt van Israël om zijn geboden te volgen. Jezus zegt: Ik ben de ware wijnstok. In Hem blijven geloven is het navolgen van de wet. Gelovigen zijn aan Jezus verbonden als ranken aan een wijnstok; zo geeft Hij kracht en ondersteuning.

In de cirkel van de locatie-aanwijzer zijn een paar bergschoenen te zien. Een goede uitrusting in de bergen is belangrijk. Jezus is de wijnstok, de basis van de druivenplant.

Een goede basis, stevige schoenen en een wandelstok zorgen voor goede uitrusting op reis. Jezus wil deze uitrusting, onze basis zijn. Hij geeft ons kracht en ondersteuning tijdens onze reis.