Paasproject: zondag 14 maart 2021 Paasproject: zondag 14 maart 2021

Ik ben de weg, de waarheid en het leven
(Johannes 14:1-13)

Op de afbeelding is te zien hoe de bladeren door een harde storm uit de boom worden geblazen.
Als we op reis zijn en het hard waait is het moeilijk om je richting te bepalen. Onbewust volgen we de kracht van de wind en lopen met de wind mee. Wil je tegen de harde wind in, dan moet je je inspannen, dat vraagt veel.

Als Jezus zijn discipelen vertelt dat Hij zal gaan sterven schrikken de discipelen erg. Het begint te stormen in hun leven. Ze weten niet meer welke kant ze op moeten gaan.

Jezus stelt hen gerust. Hij zegt: Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Ik ben de enige weg die je bij God brengt. Alleen Ik leer jullie de waarheid. Alleen als je gelooft in Jezus, in de weg die Hij ging door het lijden en de dood heen, zul je voor altijd leven.

In de cirkel van de locatie-aanwijzer is een kompas te zien. De naald van het kompas wijst tijdens de reis de weg aan die we moeten gaan. Ook al stormt het en blaast de wind hard, de naald blijft de weg aanwijzen.