Paasproject: Zondag 14 februari 2021 Paasproject: Zondag 14 februari 2021

Ik ben het water dat leven geeft
(Johannes 4:1-30)

Op de plaat is een woestijnlandschap te zien, met een enkele plant, een cactus. Voor de rest is het kaal en leeg. Daarnaast een grote zon.

In de woestijn is het erg warm en is er weinig water. In de woestijn wordt nog duidelijker dat water onze eerste levensbehoefte is. Iedere dag hebben we drinken nodig. Het is belangrijk om altijd water bij je te hebben op reis.

Als het eenmaal regent komt de droge woestijn tot leven. Een klein druppeltje water is heel krachtig. Het laat zaden die allang verdord leken ontkiemen en tot leven komen.

Als wij in de woestijnen van ons leven zijn zegt Jezus ook tegen ons: Ik ben het levende water, Ik ben de Verlosser. ‘Het water dat Ik geef zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft’. Wie Christus aanneemt, leert de oorsprong en de zin van zijn leven kennen.
In de cirkel van de locatie-aanwijzer is een kan waaruit water stroomt te zien.