Paasproject 2021: Jezus gaat ons voor Paasproject 2021: Jezus gaat ons voor

Thema: ˮJezus gaat ons voorˮ

Vanaf zondag 14 februari zullen we met de kinderen van de kindernevendienst online van start gaan met het Paasproject dat dit keer het thema heeft “Jezus gaat ons voor”.
De komende weken krijgen wij telkens een stukje van een landschap te zien, waarbij in de totale projectverbeelding een weg centraal staat.
Een weg in allerlei omstandigheden van het leven; van diepe dalen, open velden, onder de brandende zon, in de striemende wind en regen tot in de donkere nacht. Jezus gaat ons voor en geeft ons: water, brood, licht, bescherming, een stevige basis. Hij wijst ons de weg, zodat we nu al vooruit kunnen kijken naar onze hemelse bestemming.
Jezus leert ons vooruitkijken, omdat Hij de opstanding en het leven is. Jezus leeft en wij mogen door Hem en met Hem onze levensweg gaan.
De projectverbeelding bestaat uit 8 delen die de komende zondagen stapsgewijs naast elkaar geplaatst worden, zodat de weg langzaam zichtbaar wordt. Op elk doek is een landschap te zien. Dit landschap geeft een locatie/situatie weer uit het leven, waarin juist datgene wat Jezus benoemt hard nodig is.