KERSTPROJECT ZONDAG 5 december 2021: Ruth en Boaz ontmoeten elkaar KERSTPROJECT ZONDAG 5 december 2021: Ruth en Boaz ontmoeten elkaar

Advent 2: we lezen Ruth 2

In de projectverbeelding is een silhouet te zien van Boaz die zijn handen uitsteekt naar Ruth en Noömi.
Hij heeft Ruth gezien, heeft oog voor haar omstandigheden en luistert naar haar verhaal.
Boaz deelt zijn rijkdom uit aan Ruth en Noömi.

Wees dienstbaar aan God zoals je bent en Ik maak het goed.

De kleur van het figuur van Boaz is helder paars waar rose-rood doorkomt.
Boaz heeft oog voor zijn naaste. Door het gedrag van Boaz verandert de situatie van Noömi en Ruth, het licht komt door in hun leven.

De delende Boaz en de dienende Boaz bewijzen dat Gods woorden waar zijn en het leven beter maken.