Kerstproject 2020 in Corona-tijd Kerstproject 2020 in Corona-tijd

Op de 1e Advent (29-11-2020) maakten we met de kinderen van de kindernevendienst een start met het kerstproject “Ik zie toekomst in jou”, zoals u in Meeleven van dec/jan heeft kunnen lezen.

We realiseerden ons op dat moment niet dat we dit kerstproject maar 2 adventszondagen zo konden vieren….

Helaas ….de corona gooide ook deze keer roet in het eten.

De kinderen hebben in de aanloop naar kerst, die 2 adventszondagen, heel goed hun best gedaan om een aantal mensen uit de gemeente van een kerst groet te kunnen voorzien. En daar kwamen leuke reacties op.

Omdat we de kerst dus niet zoals gebruikelijk samen met de kinderen konden vieren, hebben we als leiding toch een alternatief proberen te bieden.

Voor de kinderen hebben we tasjes gemaakt voorzien van de verhalen van het kerstproject, het kerstverhaal, kaarten om te versturen,een kersthanger, een knutselactiviteit, iets lekkers en het “licht” van de geboorte van Jezus.

Deze tasjes hebben we bij de kinderen bezorgd, zodat ze met kerstmorgen toch een beetje de kerstviering in het klein konden houden thuis in het eigen gezin.

Heel leuk om reacties van de ouders en kinderen terug te ontvangen met een foto van hun gemaakte kerstknutsel.

Op deze manier hebben we dit jaar stil gestaan bij de geboorte van Jezus.

“Zijn naam
  Zal zijn
  Wonderbare Raadsman
  Machtige God