AFSLUITING SEIZOEN JEUGD

Op vrijdag 15 juni verzamelden we tegen 5 uur bij de Opstandingkerk. Nadat de spullen in de aanhanger van Lou van Peene waren ingeladen, vertrokken we met de fiets met een groep van 11 kinderen richting Vrouwenpolder. Ons eerste doel was de ‘Lekkerbek’ waar we lekker patat met een snack hebben gegeten. Daarna zijn we naar het strand gegaan, waar we meiden tegen de jongens voetbal hebben gespeeld en een jeu de boules wedstrijd hebben gedaan. Tegen half 9 wilden de kinderen richting de camping, ze waren benieuwd naar de tipi-tenten waarin we zouden gaan logeren.
Eenmaal op de camping aangekomen zaten ze direct in hun tenten, een grote tent voor de jongens en een grote tent voor de meiden, met daartussenin een klein slaaptentje voor de leiding. Nadat we rondom het kampvuur het thema van het slotweekend ‘All you need is love’ en de betekenis daarvan ook voor het weekend hadden verteld, hebben we samen kampliedjes gezongen. Daarna  hebben we pogingen gedaan om zelf brood te bakken boven het vuur, maar dat viel nog niet mee! Inmiddels was het pikkedonker geworden, en dat bijna midzomer, dus hoogste tijd om de bedden op te zoeken. Van slapen kwam het nog niet, bij de meiden was het feest tot 4 uur ’s nachts, terwijl de jongens na half 2 stil waren. Voor ons als leiding dus ook een erg korte nacht, want om 6 uur waren ze alweer present.

Toen was het op zaterdagmorgen wachten tot 8 uur voor het ontbijt. Nadat we uitgebreid ontbijt hadden en de corveebeurt was gedaan, arriveerde Ellen om een hart te knutselen met de meiden. U heeft deze kunnen zien op zondagmorgen aan de wand in de kerk. Jacqueline, de eigenaresse van de camping en haar man hebben met de jongens een pijl en boog gemaakt en versierd, en hen geleerd om er raak mee te schieten. De pijl verwees naar de pijl door het hart bij Cupido. Daarna nog aan het thema gewerkt voor de kerkdienst.
Vervolgens op de fiets naar Veere om daar te picknicken voordat een speurtocht werd gelopen en de Veerse Dom werd beklommen. Weer terug naar de camping, waar we samen met de jongste kinderen Cupido hebben gespeeld en samen wilden barbecueën. Helaas wat probleempjes met de elektriciteit en lege gasflessen, maar na wat geduld werd het vlees toch gebraden. Het was reuzegezellig, zo met z’n allen.
Toen de jongste groep rond 19.15 uur naar huis ging, was het de hoogste tijd om de kinderen voor te bereiden op de kerkdienst van zondagmorgen. Samen het toneelstukje geoefend en de bijbelteksten geoefend om voor te lezen. Vervolgens met Jacqueline en haar man geleerd om een echte tipi-tent te bouwen in het bos. Daarna was het tijd om snel iets te drinken voordat we werden opgehaald voor de dropping. Door Conny en Liesbeth zijn we gedropt rond 23.00 uur, waarna we even na middernacht terug op de camping arriveerden.
Na een warme kop soep en de inspanningen van de hele dag werd er de tweede nacht goed geslapen, zodat we zondag fris aan het ontbijt verschenen en vervolgens op tijd in de kerk waren voor de slotdienst.
Al met al was het een geslaagd weekend en als leiding zien we uit naar volgend jaar!