STARTZONDAG 2013 STARTZONDAG 2013

Met hart en ziel

Dat is op 22 september a.s. het thema van de startzondag. Twee woorden waar veel spreekwoorden en gezegdes over bestaan. Een voorbeeld dat waarschijnlijk wel uit oud-kerkelijk taalgebruik stamt: 'Je hele ziel en zaligheid ergens in leggen’. Vandaag zou je dan waarschijnlijk zeggen: ‘je gaat ervoor’. En dat is nu precies wat onze bedoeling is met de startzondag. We gaan er weer voor! Voor samen het geloof beleven, voor samen leren uit de bijbel, voor de dienst aan God en aan elkaar.

We zijn als gemeente uitgenodigd door de familie Wouters om de startzondag, inclusief de kerkdienst, te vieren in en om hun oude boerenschuur aan de Zwanenburgweg, waar al sinds eeuwen met hart en ziel geboerd wordt. En daar willen we dankbaar gebruik van maken.
De kerkdienst en de daarop volgende maaltijd en activiteiten kunnen dan vloeiend in elkaar overlopen. Het programma ziet er als volgt uit:

• 09.15-09.45 uur Welkom met koffie/thee
• 10.00-11.15 uur Kerkdienst m.m.v. de familie Jongepier uit Serooskerke
• 11.15-12.00 uur Koffie-/theedrinken
• 12.00-13.15 uur Maaltijd:
We verzoeken u om zelf eten mee te brengen voor evenzoveel personen als waar u mee komt. Wat ons betreft mag dat variëren van belegde boterhammen tot hartige taart, quiche, wraps, pannenkoeken, salade, enz. We verzamelen alle voedsel op grote schalen, zodat ieder kan eten wat van zijn of haar gading is. Voor drinken en eventueel soep wordt door ons gezorgd.

• 13.30-14.30 uur Start van de activiteiten.
Er kan gekozen worden om aan één  van de volgende workshops deel te nemen:

 Workshop djembé spelen
Onder leiding van een medewerker van muziekschool ‘Rondomtrom’ leren de deelnemers muziek maken op dit van oorsprong Afrikaanse slagwerkinstrument.
 Workshop stro vlechten
Onze gemeenteleden Nel Poppe en Annemarie Dekker volgen binnenkort samen een cursus stro vlechten. Het is hun bedoeling om het op de startzondag te leren aan de deelnemers van deze workshop. De kunststukken die ze op hun cursus maken, worden, in plaats van de gebruikelijke bloemen, bij een aantal gemeenteleden bezorgd.
 Workshop vliegers maken
Onder leiding van ons gemeentelid Francisca Meedendorp
gaat de jeugd leren om vliegers te maken en ze in de lucht te krijgen.

• 14.30-15.00 uur Nog een glaasje fris en een gezellig praatje na
• 15.00-15.30 uur Met zoveel mogelijk deelnemers opruimen

We verwachten dat het een inspirerende, bezielende zondag wordt voor jong en oud. De kerkdienst en de activiteiten daarna passen erg goed bij de traditie die zo’n mooie historische plek uitstraalt.
Mogelijk wordt u / jij gevraagd om mee te doen aan de voorbereidingen en organisatie. Voor het koffieschenken, voor de maaltijdverzorging en voor licht en geluid zijn al een aantal enthousiaste vrijwilligers actief.
Wie er zelfstandig niet kan komen en geen familie of kennissen heeft om naar de Zwanenburgseweg te brengen, die kan gerust een beroep op ons doen. Het zal niet mogelijk zijn om de dienst per kerkradio of internet te volgen, maar wellicht kunnen we de vaste luisteraars naderhand een opname bezorgen.

Doe mee! Met hart en ziel!
Van harte welkom!
We hopen op een mooie zonnige en gezellige dag en op een grote opkomst!