STARTZONDAG 2012 STARTZONDAG 2012

Start zondag

23 september was de start zondag. Eerst naar de kerk de dienst vieren.
en  de kinderen van de basisschool mochten zoals altijd naar de kinder nevendienst. daarna koffie met wat lekkers.
Eerst leuk in een groep fietsen of gezellig in een auto naar de bomentuin.
Toen iedereen er was gingen de volwassen zitten in de mooie grote boeren schuur.
De kinderen mochten pannenkoeken bakken en aan de volwassen geven of ze aten de pannenkoek zelf op. De kinderen mochten met de spullen die rond de schuur lagen  spelen zoals tafeltennis.
Toen iedereen klaar was met eten  gingen we beginnen aan de speurtocht we moesten 18 vruchten zoeken. 9 van de achttien  vruchten waren van de geest.
Toen moesten we de 9 vruchten van de geest gaan zoeken als je er een had gevonden moest je die aan de voorkant van het papier op schrijven.
En de andere 9 die niet van de geest waren en die je toch had  gevonden moest je aan de achterkant schrijven. En als je alle vruchten had gevonden kon je weer terug naar de schuur verder met koffie drinken. Toen iedereen klaar was met de speurtocht. Mocht iedereen nog wat drinken. en na het gingen de fietsers vertrekken. de genen die met de auto waren konden nog even blijven. Uit eindelijk vertrokken de autos ook.
De fietsers weer in een groep. En de autos weer gezellig in de autos naar grijpskerke.

Duco Sluizeman

Start zondag

We gingen eerst fietsen sommige gingen met de auto dat was ongeveer 12 km. We gingen eerst naar Serooskerke toen gingen we naar Veere over de sluis en toen waren we er de auto’s gingen via middelburg.
Toen we er waren gingen we eerst wat drinken en mochten de kinderen pannenkoeken maken en er was ook soep.
Toen iedereen vol zat mochten de kinderen nog even spelen.
Kim, Thijs, Duco en ik zochten een mooie klim boom uit om in te klimmen.
Toen we terug gingen naar de mooie grote boeren schuur konden we meteen me doen met de speurtocht.
De lijders van de groepjes waren de kinderen en de kinderen die niet leider waren mochten kiezen bij welk groepje ze wilden.
We moesten 18 kaartjes zoeken in de vorm van wat vruchten zoeken.
Er stond iets op dat bij de bijbel hoort en niet bij de bijbel hoort en dat moesten we op een papier schrijven.
Daarna moesten we spreek worden met een boom er in verzinnen.
Na de prijsuitreiking gingen we nog wat eten en drinken. De prijs was een zoen van de kerkraad of zijn vrouw. En de dominee nam de prijs aan.
En mochten de kinderen nog even spelen en toen gingen de fietsers weg en toen was het voorbij.
Ik vond het fietsen het leukste maar eigenlijk vond ik alles wel leuk.

Bhor Sluizeman