PAASGROETENACTIE 2014 PAASGROETENACTIE 2014

‘Wat betekent de Paasboodschap voor jou?’

Pasen betekent nieuw leven, en wat betekent dat voor jou? Dat was het projectthema, waar de gedetineerden in Vught zich in verdiepten. Samen met de dominee en de creatief therapeut zochten zij een manier om hier vorm aan te geven: gebrandschilderde ramen, waarin je kunt zien wat mogelijk is: oprijzen uit het vuur, je gesteund weten omdat het kruis leeg is, want Christus is opgestaan. Een nieuw leven kan beginnen!

Hoe kunt u meedoen?

Zondag 6 april zullen diakenen zowel vóór als na de kerkdienst geadresseerde kaarten uitdelen met daarbij een handleiding om deze te verzenden.

Het is de bedoeling dat u de kaarten vóór 13 april hebt verzonden, zodat uw wensen ook inderdaad met het Paasfeest bij de mensen zijn.

Vermeld nergens uw adres of woonplaats, zodat een gevangene zich niet schuldig gaat voelen als hij niet terugschrijft. Bovendien kunnen adressen gebruikt gaan worden voor zaken waarin u niet betrokken wilt worden. Ook kunnen kaarten geweigerd worden als deze een adres bevatten.

Achtergrondinformatie over de personen waar u misschien een kaart naar toe stuurt kunt u hier lezen. Ook is er meer informatie beschikbaar over de mensenrechtenorganisaties die zich inzetten voor het lot van gevangenen in het (verre) buitenland.

De diaconie rekent op uw medewerking, zodat alle 100 kaarten nog voor de Paasdagen op plaatsen terechtkomen waar ze kunnen zorgen voor een lichtpuntje ter bemoediging van hen die in zoveel mindere situaties als wij moeten verkeren.

Van harte aanbevolen!