JEUGDKERK JEUGDKERK
De jeugdkerk wordt in samenwerking met enkele buurgemeenten georganiseerd en vindt 1 keer per maand, doorgaans elke 2e zondag van de maand, plaats onder kerktijd, afwisselend in Aagtekerke/Domburg, Grijpskerke of Oostkapelle. Het hele gezin is dan welkom in de betreffende kerk! Aansluitend zal er koffie/thee met iets lekkers zijn.
De datum en locatie staan vermeld in het programmaboekje ‘Vorming & Toerusting 2022 – 2023’ van de cluster NWW en zullen vermeld worden in Meeleven en op deze website.

Jeugdkerk is voor alle kinderen!
Voor de allerkleinsten is tijdens de jeugdkerk crèche geregeld.

Voor de kinderen in de basisschool leeftijd tot en met groep 7 is er tijdend de gezinszondag regulier kindernevendienst.
Wanneer het jeugdkerk is in Grijpskerke begint de kindernevendienst direct bij aanvang van de kerkdienst, de kinderen mogen dan direct verzamelen in de Bergpadschool en kunnen na afloop van de kerkdienst daar worden opgehaald door hun ouders. Zij komen bij Jeugdkerk dus niet in de kerkdienst, die gehouden wordt in de Michaëlskerk.

Bij Jeugdkerk in Aagtekerke/Domburg en Oostkapelle verlaten de kinderen tijdens de kerkdienst de kerk om naar de kindernevendienst te gaan. Zij komen ook tijdens de kerkdienst weer terug in de kerk.

Voor de jongeren van groep 8 tot en met klas 5 van het voortgezet onderwijs wordt gewerkt in twee groepen waarbij gebruikt wordt gemaakt van de programma’s  'Solid Friends' en 'Live Steady', welke zich richten op het ontdekken van het christelijk geloof.
Door de humor in de spellen die gespeeld worden, de creatieve gespreksvormen en de manier waarop je als groep aan de slag gaat, komen tieners en jongeren graag naar de Solid-club.
De groepen zijn als volgt ingedeeld:
  • groep 8 t/m klas 2 van het voortgezet onderwijs
er wordt gewerkt met het programma 'Solid Friends' van Youth for Christ
onder leiding van:
Yvonne de Visser – Oostkapelle en
Mariëlle Wattel – Oostkapelle

• klas 3 t/m 6 van het voortgezet onderwijs
deze groep werkt met het programma 'Live Steady' van Youth for Christ
onder leiding van:
Marja Geschiere – Aagtekerke en
Sjoerd Blaas – Oostkapelle

Data en locaties jeugdkerk: