GESPREKSKRINGEN GESPREKSKRINGEN

Elk winterseizoen wordt een aantal gesprekskringen georganiseerd. Voor de mensen die graag eens in een (kleine) groep praten over de bijbel, over geloven, over wat God voor ons betekent of wat wij voor Hem zouden kunnen betekenen.

Sommige kringen gaan specifiek over een bijbelboek, in andere wordt jaarlijks een ander onderwerp besproken, meestal in overleg met de deelnemers.

Voor de zgn. woensdagmorgenkring die, u snapt het al, maandelijks op de woensdagmorgen gehouden wordt, is dit jaar gekozen voor het boekje ‘Doorzichten’, een uitgave van de Protestantse Kerk.
Een serie korte artikelen die ‘doorkijkjes’ bieden op thema’s als geloof, kerk en wereld, die net iets verder gaan dan het eerste wat in je opkomt en ons daarmee opnieuw aan het denken kunnen zetten.

Elk jaar bespreken we in de bijbelkring een ander bijbelboek, of enkele boeken.
Dit jaar willen we samen praten en nadenken over een bijbelboek uit het Nieuwe Testament: de eerste brief van Paulus aan de gemeente van Korinthe. Een brief die echt geadresseerd en bedoeld was voor die gemeente, maar ook ons veel te zeggen heeft in onze tijd.
Over geloven en kerk-zijn.

Denken en praten over een speciaal onderwerp kunt u dit jaar nog een keertje in de kring 'Overvloed en overgave'. Deze kring heeft zich het afgelopen jaar beziggehouden met het gelijknamige boek geschreven door Arjan Plaisier, scriba van onze Protestantse Kerk. Daarin kwam echter zoveel aan bod, dat een seizoen niet genoeg bleek te zijn. Een vervolg dus, maar voor nieuwe deelnemers geen enkel probleem om alsnog aan te haken. Ook zal het aanvullende dagboekje van ds. Plaisier in het gesprek betrokken worden.

Genoemde gesprekskringen staan onder leiding van onze predikant, dominee Van Slooten.
Als u graag één van deze kringen zou willen bezoeken, voelt u zich dan vrij om eens binnen te lopen. De data vindt u in de agenda.
Natuurlijk kunt u ook contact opnemen met dominee Van Slooten: 0118-594979

Al een aantal jaren bestaat ook de zgn. bijbelstudiegroep aan huis.
Deze bestaat uit een groepje mensen die eens in de 3 weken samen willen nadenken over wat God betekent in ons dagelijks leven.
De deelnemers bereiden de avonden per toerbeurt zelf voor.
Kijk in de agenda voor de data en locaties, want deze groep komt bij de verschillende deelnemers thuis bij elkaar.

Voor alle gesprekskringen geldt natuurlijk: van harte welkom!!