GESPREKSKRING '500 jaar Reformatie' GESPREKSKRING '500 jaar Reformatie'
In 2017 is het 500 jaar geleden dat Maarten Luther zijn beroemde stellingen aan de poort van de slotkapel in Wittenberg hechtte. Een heel pakket van bezwaren en protesten tegen de kerk van zijn tijd. Hij ontketende daarmee de Reformatie. Het gevolg was uiteindelijk het ontstaan van de Protestantse Kerken. In de aanloop naar dat jubileum, 500 jaar Hervorming, wordt er al veel aandacht besteed aan het protestantisme. Het lijkt me goed om daar in een gesprekskring bij aan te haken. Waar ging het toen allemaal om? Wat zijn de (blijvende?) kenmerken van protestants geloven en kerk-zijn?

De eerste bijeenkomst staat gepland op dinsdagavond 10 oktober om 19.45 uur in de Michaëlskerk. Hartelijk welkom!