Webinar 11 november 2020: ‘Doorbreek het taboe op geldzorgen’ Webinar 11 november 2020: ‘Doorbreek het taboe op geldzorgen’

Op woensdag 11 november 2020 vindt om 19.30 uur het webinar ‘Doorbreek het taboe op geldzorgen’ plaats.

Op deze Ring-avond van alle PKN-kerken op Walcheren belicht Tom Kolsters van SchuldHulpMaatje via een webinar (online omgeving) het thema ‘doorbreek het taboe op geldzorgen’.

U kunt deze bijeenkomst online bijwonen via de website https://webinardirect.nl/samenhartvoormensen. Het wachtwoord is ‘taboedoorbrekers’. U hoeft zich niet vooraf aan te melden.

Een op de vijf huishoudens in Nederland kampt met risicovolle of zelfs problematische schulden. Uit schaamte zoeken mensen te laat hulp. Kerken kunnen een grote rol spelen in het bespreekbaar maken van geldproblemen. SchuldHulpMaatje ondersteunt kerken en diaconieën hierbij met de campagne samenhartvoormensen.nl.

In het webinar worden de volgende onderwerpen uitgelicht: oorzaken en gevolgen van schulden, signalen van geldzorgen herkennen en handvatten om het gesprek aan te gaan in uw eigen kerk en omgeving.
Ook krijgt u informatie over SchuldHulpMaatje Walcheren en hoe kerken daar optimaal mee kunnen samenwerken om mensen te begeleiden naar een schuldenvrij leven.

Iedereen is van harte uitgenodigd voor dit webinar. Wij hopen en rekenen op uw betrokkenheid.