KERSTMORGEN 25 DECEMBER 2021: De grote Zoon van Ruth geboren KERSTMORGEN 25 DECEMBER 2021: De grote Zoon van Ruth geboren

Kerstmorgen: we lezen Lucas 2: 1-20

Centraal in het midden op de projectverbeelding is een silhouet te zien van Jozef die zijn arm liefdevol om Maria, zijn ondertrouwde vrouw, heeft gelegd.
Jozef heeft hun kindje Jezus in zijn armen. Maria aait hem over zijn wangetje.
Jozef en Maria ontvangen in geloof een zoon in een stal in Betlehem. Een heldere ster aan de hemel verlicht de donkere nacht.

Dit kind brengt nieuw leven, hoop voor een goede toekomst. Door Jezus is Gods liefde in overvloed voor iedereen die in Hem gelooft.

De figuren van Jozef, Maria en het kindje Jezus zijn licht van kleur. Wit en lichtgeel als een stralende ster. Ook is er een grote witte ster boven de stad Betlehem te zien.
Het licht van de wereld breekt door.
Thuis in Betlehem ontstaat hoop voor de toekomst.