Zondag 5 november 2023

Collecte: Kerk in Actie - Najaarszending

Project:  Colombia:  Sociaal bewogen predikanten opleiden

Het jarenlange gewapende conflict in Colombia heeft miljoenen mensen getraumatiseerd en verjaagd van hun vertrouwde plek. In deze context moeten predikanten hun pastorale en diaconale werk doen.

In 2022 is Jeannet Bierman namens Kerk in Actie uitgezonden als docent praktische theologie aan de universiteit in Cali. Ze geeft cursussen aan de studenten en onderzoekt met hen wat er leeft in samenleving én kerk.

Studenten kunnen op de Baptisten-universiteit praktische cursussen volgen die onder andere gaan over gezinspsychologie, jeugdwerk, conflictoplossing, vredesopbouw, contextueel bijbellezen, geloof in het dagelijks leven, pastoraat en diaconaat.
Ook lopen studenten stage. Ze geven bijvoorbeeld in de havenstad Buenaventura aan de hand van bijbelverhalen een cursus persoonlijke vorming aan zestig jongeren uit een achterstandswijk.
Ze leren de jongeren steviger in hun schoenen te staan om te voorkomen dat ze in de (drugs)criminaliteit belanden.

Met deze praktische cursussen en stages rust Jeannet Bierman toekomstige predikanten toe om straks samen met hun gemeenteleden om te zien naar anderen.

We bevelen de collecte van harte bij je aan!

Zeeuwse bankjes